Lately

I've been attending a monthly course on how to make fabric bags. At the lovely LU Creative in Thiseion, Athens Greece. I'm in the second week and we have already made a purse and an envelope bag. I'm really excited. This is my first contact with a sewing machine and I can say I like it. I'm still a bit afraid not to sew my own fingers but I think with a little practice I'll manage.
I always wanted to try sewing but I didn't know where to start. I have a Singer sewing machine from my grandmother and all this years has been gathering dust. So I took her for a service and I am all set to try her out. I haven't found a name for her yet. My grandmother was one hell of a seamstress. When me and my sister were little she made all our clothes. Unfortunately over the years her eyesight has deteriorated and now she can't show me all the tricks.
And the best part is after I finish my lesson I get to walk at Thiseion. See the lovely Acropolis and the tourist having fun!

 photo 2014-05-05225423_zps4cb36b46.jpg

 Αυτό τον μήνα ξεκίνησα να παρακολουθώ ένα σεμινάριο κατασκευής τσάντας στο πολύ όμορφο χώρο του LU Creative στο Θησείο. Μέχρι τώρα έχουμε φτιάξει ένα πορτοφόλι και ένα βραδυνό φάκελο. Εχω ενθουσιαστεί! Είναι η πρώτη μου επαφή με την ραπτομηχανή και νομίζω ότι μου αρέσει πολύ. Ακόμα φοβάμαι λίγο να μην ράψω τα δάχτυλά μου αλλα που θα πάει θα του πάρω τον αέρα. Πάντα ήθελα να μάθω να ράβω αλλα δεν ήξερα απο που να ξεκινήσω. Εχω μια ραπτομηχανή απο την γιαγιά μου και όλα αυτά τα χρόνια μάζευε σκόνη. Η γιαγιά μου έραβε καταπληκτικά και όταν είμασταν μικρές με την αδερφή μας έραβε πολλά ρούχα. Δυστηχώς με τα χρόνια η όραση της έχει ελλατωθεί πολύ και δεν μπορεί να μου δείξει όλα τα κόλπα.Πήρα λοιπόν την μηχανούλα, την πήγα για service και είναι έτοιμη για νέες περιπέτεις. Ονομα δεν της έχω βρει ακόμα αλλα που θα πάει...
Το καλύτερο δε είναι μετά το μάθημα η βόλτα στο Θησείο μέχρι το μέτρο.


 photo 20140505_2251201_zps78f24e8d.jpg  photo 20140505_225100_zps2360ff7a.jpg

No comments: